Monday 22 August 2011

Ujian penuh hikmah


Setelah 5 tahun bersama
Lebihan eletrik
Berlaku gangguan eletrik di fakulti Khamis lepas. Bila gangguan pulih, masalah lain pula muncul. Adapter komputer (notebook) terbakar dan meletup tiba-tiba. Rupanya, sebaik sahaja dipulihkan gangguan elektrik akan berlaku lebihan eletrik. Jadi siapa yang menggunakan soket akan terima akibatnya. Terpaksa ke sini ke sana mencari pengganti. Agak sedih bila jadi begitu, kebanyakan maklumat di dalamnya. Terganggu seketika kerja di pejabat.

Langit tak selalu gelap
Hari ini telah dijumpai hikmahnya. Bila adapter rosak, pakai komputer alternatif. Komputer altenatif, bluetooth ok. Salin gambar ke komputer atau komputer ke hp menjadi mudah. Tak perlu pakai kamera dan jimat duit bateri. Insya Allah lepas ini tiada masalah lagi. Dah boleh tangkap gambar barang-barang kedai dengan mudah guna telefon bimbit sahaja. Bila tangkap gambar hati gembira.

Kemudian dapat pergi jamu mata semasa mencari adapter, setelah sekian lama lebih 4 bulan tidak ke pusat membeli belah. Biar kejap asal dapat. Terapi semulajadi. Terima kasih Allah.

Untuk ibu dan anak-anak ibu;
Berbaik sangka dengan Allah selalu. Redha dengan ketentuannya. Elakkan mengeluh atau merungut dengan ujian yang menimpa. Lumrah manusia insan lemah cepat melatah, cuma cuba cepat-cepat pulihkan kelemahan diri semoga kita juga cepat senang hati.

---{@na
22 Ogos 2011

No comments:

Post a Comment